Plant van de Maand, maak kennis met een bijzondere plant.

Groei&Bloei Deurne/Venray organiseert zo’n 8 à 9 bijeenkomsten per jaar en het is een goede gewoonte dat de bezoekers iedere keer verrast worden met een Plant van de Maand. Een groep enthousiaste leden vermeerdert bijzondere vaste planten, kweekt die op en zorgt ervoor dat er voor iedere bijeenkomst zo’n 75 planten beschikbaar zijn.
Op die manier kunnen de leden van Groei&Bloei Deurne/Venray kennis maken met een vaak onbekende vaste plant en die natuurlijk eventueel zelf verder vermeerderen.

Meehelpen?
Wil je ook meehelpen om de Plant van de Maand te vermeerderen? Meld je dan aan bij Leendert Brouwer (0478-584342, leenderbrou@gmail.com), we kunnen altijd extra mensen gebruiken. Het is gezellig en je helpt om van de vereniging een echte levende vereniging te maken.

De werkgroep is ook erg blij als er leden zijn die zaad, zaailingen of stekken ter beschikking willen stellen.

Foto’s en omschrijvingen van de verschillende Planten van de Maand
Bij de plant is steeds een korte beschrijving gegeven, maar het kan natuurlijk dat je die in de loop van de tijd kwijt bent geraakt. Daarom geven we op deze pagina’s de beschrijvingen van de planten die in de verschillende jaren zijn uitgedeeld plus een foto van de plant.

De Planten van de Maand van 2023

De Planten van de Maand van 2022