Nieuwsbrief april 2021

Hopelijk bereikt deze nieuwsbrief jullie allen in goede gezondheid en zijn jullie niet geconfronteerd met het Coronavirus. Helaas staan onze activiteiten nog op een laag pitje, maar toch willen we jullie even bijpraten over mogelijke toekomstige activiteiten.

Plantenmarkt-Tuinmarkt 8 mei 2021

Optimistisch als we zijn houdt het bestuur de mogelijkheid nog open dat we de traditionele Plantenmarkt-Tuinmarkt op 8 mei kunnen openen. We kunnen nu nog niet uitsluiten dat er in de maand april ruimte gaat ontstaan voor buitenevenementen. Dat zal altijd onder voorwaarden zijn zoals afstand houden 1,5 meter. Dus enige aanpassing en wellicht een iets kleinere opzet zal nodig zijn.

Met de gemeente Deurne wordt nagedacht over een alternatieve opzet. Als er meer vrijheid komt zal de Markt door de horeca bezet zijn zoals de vorige zomer. Wij gunnen de horeca dan deze kans na maanden sluiting en zijn bereid voor eenmaal uit te wijken naar elders in het centrum.

We zijn met gemeente Deurne in gesprek over het Martinetplein en omgeving. Het bestuur treft nu alle voorbereidingen die nodig zijn om bij "groen licht" in slechts 3 weken de markt te organiseren. Inmiddels hebben al 20 trouwe aanbieders hun deelname toegezegd als de markt open gaat.

Kortom: "we gaan er voor". We informeren u verder u in de eventuele nieuwsflits van april of de nieuwsbrief van mei.

Vacature zaaien Plant van de Maand

Het zaaien en stekken van de Planten van de Maand gaat John Bax helaas niet meer doen.

John is verhuisd en heeft te weinig ruimte om hiervoor te zorgen.

Hij wil wel nog de omschrijving van de planten voor zijn rekening nemen.

We zijn nu op zoek naar iemand die het zaaien en/of stekken van planten van John wil overnemen (we hebben nu nog wat voorraad aan planten). Vaak moet er ook verspeend of opgepot worden.

Dat gebeurt regelmatig door degene die voor de verdere opkweek zorgt.

In ‘normale’ jaren delen we 6 keer per jaar een plantje uit op de ledenavond. Dan hebben we ongeveer 60 plantjes nodig. Onkosten worden natuurlijk vergoed.

Heb je interesse om dit te doen of heb je nog vragen, neem dan contact op met Leendert Brouwer tel: 0478 – 584342, e-mail: leendertbrou(at)gmail.com

Excursie Gardenista 2021

Van 22 t/m 26 september zal de tweede editie van het groenfestival Gardenista worden georganiseerd op de historische buitenplaats Den Alerdinck te Laag Zuthem (bij Zwolle).

Als thema voor het festival is gekozen voor ‘Leef in het Groen’

Meer informatie staat op: gardenista.nl

Op vrijdag 24 september 2021 willen wij onze leden trakteren op een excursie naar Gardenista (mits wij dan kunnen voldoen aan de dan geldende voorschriften i.v.m. COVID-19)

Deze dag zal de reis en entree gratis zijn.

Verdere informatie volgt.

Tuinenreis naar de Cotswolds

Ongeveer een jaar geleden hebben verschillende leden zich opgegeven voor onze tuinenreis naar de Cotswolds. We weten allemaal hoe dat gelopen is.

Intussen zijn we een jaar verder en altijd is alles nog niet als vanouds. Maar er zijn lichtpuntjes: in Nederland, maar vooral in Engeland wordt er volop gevaccineerd.

Ook heeft Garden Tours vanuit diverse instanties bericht gekregen dat er vanaf 21 juni hoogstwaarschijnlijk weer internationaal gereisd kan worden.

Wij hebben vorig jaar meteen bij Garden Tours weer voor dit jaar gereserveerd, omdat alle reserveringen een jaar van tevoren gemaakt moeten worden, wil je voldoende keuze hebben voor hotels en tuinen.

Onze reis staat nu van 1 t/m 5 juli in de agenda. De flyer is in orde gemaakt, omdat ze er voorlopig vanuit gaan dat onze reis door kan gaan.

De flyer met alle informatie vind je op de pagina Tuinreizen, zodat je eens kunt kijken wat voor moois er allemaal te zien is.

Je ergens op verheugen, geeft ook wat hoop, denken we.

Het zou fijn zijn als je Mieke van Stratum op de hoogte brengt van je plannen in deze. Het verplicht je tot niets; een definitieve inschrijving kan nog tot 1 mei 2021.

Neem contact op met Mieke via mail: mieke.vanstratum(at)gmail.com

Extra informatie:

Jubilarissen:

De jubilarissen van 2021 zullen in de eerstvolgende lezing (als dit weer kan) worden uitgenodigd en in het zonnetje worden gezet.

Kascommissie:

De kascommissie is bij onze penningmeester geweest. Alles is goedgekeurd.

Bij de eerstvolgende lezing (als dit weer kan) zal de voorzitter verzoeken tot decharge door de leden.