Gardenista, Leven in het Groen

Gardenista is hét groenfestival in Nederland. Het 5-daagse festival bood van 25 t/m 29 mei 2022 tuinontwerpers, bloemarrangeurs, hoveniers, kwekers, moestuinierders maar ook studenten, hobbyisten, kunstenaars en cateraars een podium waar ‘Leven in het Groen’ centraal stond.
Op Gardenista kon je workshops en lezingen van enthousiaste groenprofessionals volgen. Bekende en jonge talentvolle bloemarrangeurs verzorgden demonstraties en moestuinierders lieten je proeven van eetbare bloemen.

En bij de 150 exposanten en kwekers kocht je de mooiste planten en decoratie voor in je tuin.

Historische buitenplaats
Het festival vond plaats op de historische buitenplaats ‘Den Alerdinck’ in Laag Zuthem vlakbij Zwolle. Het sfeervolle landgoed bood volop ruimte om -rekening houdend met de RIVM richtlijnen- een spraakmakend festival te organiseren.

Onze afdeling Deurne/Venray heeft met ruim 40 leden (een mooie bus vol) op 27 mei 2022 Gardenista bezocht. De club betaalde de busreis en de entreegelden. Een heel gezellige dag waar de leden volop van genoten hebben.
Foto’s van de dag staan op de fotopagina.