Lezing 11 oktober 2023 ‘Paddenstoelen’ door Gerard Compiet

Woensdagavond 11 oktober 2023 verzorgt Gerard Compiet een lezing over paddenstoelen.
Paddenstoelen hebben een belangrijke rol in ons ecosysteem. Voor veel planten en dieren is het een belangrijke voedselbron. Er zijn zeer veel soorten: eetbaar, giftig, geneeskrachtig en in gebruik als drug. Ze zijn er in vele kleuren en verschijningsvormen. Gerard Compiet neemt ons mee in deze wondere wereld.

Gerard heeft ruim veertig jaar in het onderwijs gewerkt en daarnaast was en is alles wat met de natuur te maken heeft zijn grote passie. Deze belangstelling voor de natuur is ontstaan in zijn jeugd. Hij groeide op in het mooie dal van de Astense Aa.
Gerard is lid van IVN-Asten-Someren, Het Brabants Landschap en van landelijke natuurorganisaties als Vogelbescherming en de Nederlandse Mycologische Vereniging. Hij geeft al jarenlang lezingen en cursussen in het bijzonder over vogels, insecten en paddenstoelen.
Natuurverhalen en - gedichten van zijn hand verschijnen regelmatig in regionale bladen en tijdschriften van natuurverenigingen.

De lezing wordt gehouden in het Gerardushuis Parkstraat 2 (Walsberg) Deurne 20.00 uur.
De avond is gratis voor leden van Groei & Bloei Deurne/Venray, niet-leden 4 euro.