De Planten van de Maand 2020

Op de (door de Coronamaatregelen) enige bijeenkomst in 2020 kregen de leden een Plant van de Maand. Bij de plant wordt steeds een briefje met een korte beschrijving gegeven, maar het kan natuurlijk dat je die in de loop van de tijd kwijtraakt. Daarom hier de beschrijving van 2020 plus een foto van de plant.

Ginko biloba

(uitgedeeld 9 september 2020)

Deze keer een bijzondere plant, gekweekt door Henny Linders, een Ginkgo biloba, een cadeautje voor alle leden ter gelegenheid van zijn afscheid als bestuurslid.
De soort is oorspronkelijk afkomstig uit China, hij wordt gekweekt en is niet meer in het wild bekend. De plant wordt gezien als een levend fossiel omdat het de enig overgebleven soort is van zowel het geslacht Ginkgo als de familie Ginkgoaceae. De apart gevormde bladen hebben een fantastisch mooie gele herfstkleur.