Nieuwjaarsbijeenkomst 10 januari 2024

Traditiegetrouw is er op onze eerste ledenavond in januari naast een Nieuwjaarontmoeting een spreker aanwezig met een onderwerp enigszins afwijkend van hetgeen we gewend zijn, maar altijd interessant.
Op 10 januari 2024 verzorgt Hans van de Broek een lezing over molens en molenaars.

“Een molenaar draait met de wind mee”
Veel leuke weetjes over alles wat gebeurde rondom een molen: molenaars die teveel graan scheppen, waarom de molen linksom draait, een molen op afgelegen plekjes staat, men er veel paling vangt, ieder te vriend moet houden, ’s nachts maalt, liedjes en taal, het weer in de gaten houdt etc.

Hans [1949 ’s-Hertogenbosch] was van 1980-2015 als radioloog in Helmond werkzaam.
Hij heeft vanaf 1993 meer dan 250 lezingen over de geschiedenis van de geneeskunde en over heemkunde gegeven. Zijn bevindingen staan in vele publicaties en in zijn boeken: “Koorts en Honger” en “Wonderen in het zonlicht”.

Programma 10 januari 2024
Gerardushuis, Parkstraat 2, 5752 AP Deurne/Walsberg
20.00 uur start lezing
20.45 – 22.00 uur Nieuwjaarsontmoeting

Voor leden van Groei&Bloei zijn de lezingen gratis, niet-leden betalen € 4,-; scholieren betalen € 2,50.