Lezing 10 april 2024 Tuinen in Nederland in 3-D door Piet Boersma

Op woensdag 10 april 2024 vertoont Piet Boersma een driedimensionale (3-D) fotoserie van Tuinen in Nederland.
De foto’s zijn tegelijk met 2 camera’s gemaakt. Met een polariserende bril zien de aanwezigen de beide foto’s tegelijk waardoor je diepte waarneemt en het lijkt alsof je zelf door de tuinen loopt.
Piet Boersma laat tuinen zien uit de omgeving van Amersfoort, Lottum, Utrecht, Friesland en de Ooipolder bij Nijmegen. De Vlindertuin in Emmeloord wordt ook bezocht.
De serie geeft een goede indruk van diverse Nederlandse tuinen, zowel de architectuur als de hierin voorkomende planten.
Piet Boersma is geboren in Leeuwarden en woont tegenwoordig in Emmeloord. Hij is gestart als hovenier, tuinontwerper en was vervolgens 42 jaar werkzaam bij de dienst Plantenziekten, tegenwoordig de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit in Wageningen.
Sinds zijn pensionering is hij reisleider voor tuinreizen naar Engeland, Schotland & Ierland en docent aan de Ontwerp Academie in Boskoop.
Zijn passie voor fotografie betreft vooral het maken van landschap- en tuinfoto’s in 3-D (driedimensionaal).
De lezing wordt gehouden in het Gerardushuis Walsberg Parkstraat 2 Deurne 20.00 uur. De avond is gratis voor leden van Groei & Bloei Deurne/Venray, niet-leden 4 euro.