Lezing 13 maart 2024 “De Hortensia in alle pracht, groei en bloei” door Cor van Gelderen

Op woensdag 13 maart 2024 zal kweker Cor van Gelderen een lezing houden over de Hortensia (Hydrangea) in al zijn pracht, groei, bloei en verzorging.
Cor van Gelderen schreef samen met zijn vader een boek over hortensia’s en bezocht daarvoor prachtige tuinen in o.a. Engeland en Frankrijk. Tuinen waarin hortensia’s de hoofdrol hebben. Het is een zeer uitgebreide plantensoort met kleine wintergroene struikjes tot bomen met prachtige schermbloemen, bodembedekkers, klimplanten, bergbewoners en eikenbladhortensia’s (foto). Veel meer dus dan de bij ons algemeen bekende “boerenhortensia”.
De kwekerij van Cor van Gelderen, PlantenTuin Esveld, is de houder van de Nederlandse Planten Collectie Hydrangea met honderden verschillende soorten en cultivars.

In de lezing laat Cor natuurlijk niet alleen een staalkaart aan planten zien, maar vertelt hij ons alles over snoei, tuingebruik, verzorging, blauwkleuring en droogbloemen. Kortom alles wat je over hortensia’s zou willen weten en de prachtige tuinen waar de hortensia de hoofdrol heeft.
De lezing wordt 13 maart 2024 gehouden in het Gerardushuis Walsberg Parkstraat 2 Deurne 20.00 uur. De avond is gratis voor leden van Groei & Bloei Deurne/Venray, niet-leden 4 euro.