Groeninfo, informatie en tips van en voor Groei&Bloei-leden (en natuurlijk ook voor alle andere tuiniers).

Tegenwoordig is er heel veel informatie over planten, bloemen en tuinieren op internet te vinden. Veel meer dan we hier kunnen verzamelen. Maar toch zijn er soms wat uitgebreidere onderzoeken van een van onze leden, die de moeite waard zijn om hier op te nemen.
Zo vind je hier een uitgebreid artikel over de alternatieven voor de veelgeplaagde Buxus. En een artikel over het effectief vangen van slakken.

Bij praktisch elke lezing krijgen de bezoekers een Plant van de Maand mee naar huis, vaak een relatief onbekende plant, vergezeld van een beschrijving. Bij Groeninfo vind je een overzicht van deze Planten van de Maand, handig als je na een tijd nog eens na wilt kijken hoe de plant heet en welke verzorging die nodig heeft.