Nieuwsbrief mei 2021

Plantenmarkt-Tuinmarkt 8 mei 2021 gaat helaas niet door.

Velen van jullie zullen kennis hebben genomen van de persconferentie op 13 april over de situatie in Nederland rondom het Covid-19 virus en over het stappenplan dat onze regering heeft uitgezet.
Helaas biedt dat geen ruimte om onze Plantenmarkt-Tuinmarkt in mei te organiseren. Onze markt valt in de categorie evenementen en die mogen voorlopig niet plaatsvinden.

Ook doorschuiven naar bijvoorbeeld de zaterdag voor Pinksteren is geen optie.
Evenementen zijn, als alles goed blijft gaan, ook dan niet toegestaan en zijn in het stappenplan van de overheid niet eerder dan 16 juni voorzien.
Ondanks ons optimisme en onze zoektocht naar een alternatieve geschikte locatie in goede samenwerking met de gemeente Deurne hebben we als bestuur moeten besluiten dat de markt in 2021 definitief geen doorgang zal hebben. Dat is jammer voor alle tuinliefhebbers en onze ondernemers die wij van harte een mooie zaterdag in mei hadden gegund.

Laten we hopen dat we in 2022 weer vol kunnen gaan en dat twee jaar afwezigheid geen blokkade is geweest voor de mooie traditie die we nu al meer dan 40 jaar hebben georganiseerd.

Tips voor tuinbezoeken

Het bezoeken van tuinen kunnen we nu nog niet organiseren.
Wil je toch een tuin bezoeken, dan kun je dit altijd op eigen gelegenheid doen.
Informeer van tevoren wel even of de tuin open is.

1. De tuin bij het theehuis van mevrouw van Best is open tijdens de eerste weekenden van juni t/m september.
www.theehuisvanmevrouwvanbest.nl
2. Kasteeltuin Hemmen is vrij te bezoeken (het is een soort openbare tuin)
Veldstraat 81, 6672 MD Hemmen Gelderland.
3. De botanische tuin, Arboretum De Dreijen zou vrij toegankelijk zijn.
Generaal Foulkesweg 41 6708 PB  Wageningen Gelderland. tel. 0317- 467720.
4. Kasteeltuin Geldrop is vrij toegankelijk, alleen de horeca is nog niet open.
5. Henrik en Hanneke Zaaijer, Oude Broekweg 18 4041 AR Kesteren.
0488-483646 of  06-46016054 E-mail: hzaayer(at)solcon.nl.
6. Geerte en Bart Hoefakkers, Schaapsteeg 1 4041 AT Kesteren.
0488-482923, www.geertestuin.nl

Herinnering Tuinenreis naar de Cotswolds

Beste tuinenreiziger/ster,

De flyer met alle informatie hebben jullie ontvangen bij de nieuwsbrief van april.
De reis zit nog niet vol.
Het zou fijn zijn als je Mieke van Stratum op de hoogte brengt van je plannen in deze (mieke.vanstratum(at)gmail.com). Het verplicht je tot niets; een definitieve inschrijving kan nog tot 1 mei 2021.

De Groei & Bloei Nationale Tuinweek gaat dit jaar online

Vanaf maandag 19 april t/m 17 mei staan er 5 prachtige gratis online events voor je.
Drie lezingen en twee rondleidingen!
Het zijn livestreams waarbij je vragen kunt stellen aan de sprekers.
Elk event start om 19.30 en duurt ongeveer een uur.
Meedoen is heel simpel en kan vanuit huis: ga op maandagavond vanaf ca. 19.15 uur naar https://tv.elba-rec.nl/uitzending/groei-bloei en je bent erbij.
Iedereen mag meedoen: leden en niet-leden.
Na afloop van de lezing is er veel ruimte voor het stellen van al je vragen!

De eerste Groei & Bloei Nationale Tuinweek online rondleiding op 19 april over Keukenhof was een succes!
Via dezelfde link: https://tv.elba-rec.nl/uitzending/groei-bloei kun je de hele uitzending, inclusief de vragen en antwoorden, alsnog bekijken.