Bestuur Groei&Bloei afdeling Deurne/Venray

contact: info(at)deurne.groei.nl

Hieronder zie je de bestuursleden van Groei&Bloei Deurne/Venray. Uiteraard met een foto, zodat je ze bij een bijeenkomst gemakkelijker aan kunt spreken. En met hun antwoorden op 5 groen-vragen.

DRINGENDE OPROEP
Op 1 februari heeft Leendert Brouwer na 12 jaar ons bestuur verlaten. We zijn dringend op zoek naar een opvolger.

En er is versterking nodig van iemand die op termijn het werk voor de website en nieuwsbrieven van John Bax over gaat nemen.

Meer info over de beide vacatures…

Voorzitter

Antoinette Knoet-Michels, 06 15077493,  antoinette(at)knoetmichels.nl PR extern, rayon- en ledenraad landelijk Groei & Bloei. Ondersteuner werkgroepen bloemschikken (wedstrijd) en Plantenmarkt-Tuinmarkt

1. Hoe belangrijk is groen in jouw leven?
Een groene omgeving zorgt voor balans in het leven. Groen geeft mij rust in het hoofd!
In algemene zin staat “Groen” voor gezondheid in breed perspectief: zowel een gezonde leefomgeving voor iedereen als persoonlijk.

2. Wat vind je een bijzondere tuin die iedereen eigenlijk eens gezien moet hebben?
Iedere tuin heeft altijd verrassingen. Eigenlijk kan ik alle tuinen adviseren waar je voelt dat een liefhebber aan de slag is.

3. Als je nog maar een minituintje zou hebben, welke 3 planten mogen dan beslist niet ontbreken?
Een minituin sluit bomen uit. Dan zal er bij mij zeker een vlinderstruik, Echinacea en een witte roos in staan

4. Als je een mooi budget had, wat zou je dan aan het groen in je woonplaats verbeteren?
 Vooral heel veel meer straatbomen. Meer lanen zouden fantastisch zijn! Perken aanvullen met vaste planten/bloemen. Bermen inzaaien met inheemse planten en uiteraard als het even kan “tegels eruit, plant erin”.

5. Vertel eens iets verrassends over jezelf.
Iedereen is uniek en toch zo gewoon. Wat is dan de verrassing? Ik zou het niet weten.

Penningmeester
Marja Verbaarschot, 06 51784524, marja(at)verbaarschot.nl Coördinator Plantenmarkt-Tuinmarkt.

1. Hoe belangrijk is groen in jouw leven?
Heel belangrijk, ik word altijd blij als ik in een groene omgeving ben.

De Keukenhof

Knoflook bieslook, hortensia, rozen

Dan werd elke berm ingezaaid met bloemen.

5. Vertel eens iets verrassends over jezelf.
Als klein meisje begreep ik niet dat mijn oma met mijn moeder bij elkaar de tuin bekeken. Nu herhaalt het zich. Het zit dan toch in de genen.

Secretaris
Anja Houben, 06 53710836, groeienbloei.groeienbloei.ahouben(at)gmail.com Contactpersoon werkgroep lezingen en PR (intern)

1. Hoe belangrijk is groen in jouw leven?
Groen is heel belangrijk in mijn leven , ik kan er zo van genieten, elk jaargetijde is bijzonder.

Ik vind de tuin van "Jan" bij mij in de buurt erg mooi.

Hortensia's, Camelia, kleine boom.

Ik zou in de "wadi" bij mij in de wijk, mooie bomen planten en er een gezellig bankje neer zetten.

5. Vertel eens iets verrassends over jezelf.
Ik vind het leuk om van niets, iets maken.

John Bax (geen bestuurslid), 06 81590047, johnbax43(at)gmail.com, Webmaster