Tuinbezoeken aan tuinen van leden, aparte tuinen en kwekerijen.

Groei&Bloei Deurne/Venray is een actieve vereniging met verschillende activiteiten.
Zo bezoeken we in het tuinseizoen regelmatig tuinen. Soms zijn dat tuinen van leden (het is altijd leuk, leerzaam en vooral gezellig om bij andere tuiniers te kijken), soms ook andere tuinen in de omgeving of een kwekerij.
Alle leden van Groei&Bloei Deurne/Venray kunnen de tuinen bezoeken, maar het is wel nodig om je daar steeds apart voor aan te melden. De tuineigenaren hebben dan van tevoren een idee op hoeveel mensen ze kunnen rekenen. Het is voor jou een kleine moeite om je aan te melden en voor de organisatoren een hele hulp. In de nieuwsbrief staat steeds hoe je je aan moet melden.
Eventuele kosten voor entrees en de kosten voor het vervoer (we gaan voornamelijk met eigen auto’s) worden hoofdelijk omgeslagen.

Opentuinendag 23 juni 2024, 11-17 uur in Deurne en Vlierden

Fam. Verbaarschot, Vloeieindseweg 5, 5753 PL Vlierden
Op 1 ha. gelegen boerderijtuin met diverse borders, vaste planten en bomen. Over het brugje van de oude Aa ligt de groentetuin en in het weiland staan fruitbomen.

Fam. van Erp, Vlierdenseweg 161, 5756 AA Vlierden
Engelse cottagetuin van ong. 750 m2 met vijver en waterval. Volière met vogels, groente- en kruidentuintje. Mooi gevulde borders met veel rozen en dahlia’s. Diverse zitjes om van de tuin te genieten.

Fam. Rutten, Vlierdenseweg 140, 5756 AC Vlierden
Ong. 2400 m2 grote vogelvriendelijke natuurlijke tuin, gelegen aan de oude Aa en met veel hoogteverschillen. Bloemrijke voortuin, moestuin. Tuinhuis om de vogels te observeren. Tuin wordt bezocht door de uil en het ijsvogeltje.

Fam. Damen, Kuilvenweg 6, 5752 RR Deurne-Walsberg
Rondleiding door de hoofdtuinman. Er zijn verschillende thema’s in deze 2 ha grote tuin. Zoals een Engelse tuin, grot met veel schaduwplanten, waterspiegel, fruitboomgaard met oude rassen hoogstam. Er is een bijenstand waar imkers aanwezig zijn. Op het terras kun je genieten van ’n drankje, een lunch of van huisgemaakt gebak. De tuin is regelmatig open voor bezoekers.

Fam. Manders, Bruggenseweg 5a, 5752 SC Deurne
In het buitengebied van Deurne ligt een 2600 m2 grote tuin met een geheel eigen karakter. Allerlei planten en bloeitijden wisselen elkaar af. Tijdens de opentuinen dag staan er beelden van de Deurnese kunstenaar Jo Snijders.

Fam. van Dam, Peelklamp 8, 5751 RC Deurne
In de 200 m2 achtertuin staat het vol met wilde bloemen die door de jaren heen verzameld zijn met diverse bloeitijden, dus altijd kleur aanwezig. Ook staan er in de tuin zo’n 150 verschillende soorten hosta’s in potten.